AKTUALNOŚCI

Ruszyła 3. edycja kampanii #KTOTYJESTEŚ



Dlaczego warto uczyć się i pielęgnować znajomość języka polskiego? Jakie możliwości przed młodymi ludźmi otwiera dwujęzyczność? To tematy przewodnie 3. edycji kampanii społecznej #KtoTyJesteś. W tym roku działania adresujemy przede wszystkim do mniejszości polskiej na Litwie, Łotwie, Ukrainie, w Mołdawii, Estonii, Rosji oraz w Czechach.

Głównym celem kampanii #KtoTyJesteś jest promocja dwujęzyczności oraz języka polskiego jako nośnika wartości i kultury. W tej edycji zwracamy się w szczególności do rodziców oraz młodzieży szkolnej i studentów, przed którymi stoją ważne decyzje związane z dalszą edukacją i rozwojem zawodowym. Chcemy pokazać, że nauka języka polskiego to inwestycja w przyszłość, a co za tym idzie, większe szanse na znalezienie pracy w międzynarodowym środowisku czy dostanie się na dobre studia.

O tym, że znajomość języka polskiego otwiera nowe możliwości przekonują nas bohaterowie spotu, który od 4 października można zobaczyć m.in. na kanale YouTube Fundacji, na profilu kampanii na Facebooku oraz na naszej stronie.

Tegoroczna edycja akcji #KtoTyJesteś skierowana jest, podobnie jak poprzednie, także do nauczycieli szkół polskich i placówek z językiem polskim działających za granicą. Przygotowując tegoroczną kampanię, postanowiliśmy pomóc im rozwijać umiejętności związane z komunikacją, sztuką opowiadania oraz z wykorzystywaniem w codziennej pracy ogólnodostępnych narzędzi cyfrowych.

Już w październiku nauczyciele z polskich szkół będą mogli wziąć udział w webinarach. Eksperci kampanii pokażą, jak zaskakujący i nieoczywisty może być język polski. Wspólnie z uczestnikami stworzą kreatywne opowieści. Będzie inspirująco, zabawnie, ale też momentami poważnie. Zaplanowane spotkania online dostarczą nauczycielom niezbędnych narzędzi, które z pewnością wspomogą ich w codziennej pracy. Cykl webinarów rozpocznie się 13 października. Na pierwsze spotkanie zaproszone zostaną także dzieci uczące się w szkołach polskich działających za granicą, podczas którego eksperci przeprowadzą pokazową lekcję o języku polskim, z wykorzystaniem metody storytellingu.

Działania w ramach kampanii #KtoTyJesteś realizowane będą w październiku i w listopadzie br. W planach m.in. konkurs grantowy dla szkół, konkurs dla dziennikarzy polonijnych oraz webinary z udziałem ekspertów.