Kampania #KtoTyJesteś, zainaugurowana w 2018 roku, ma zachęcać Polaków mieszkających za granicą do przekazywania języka i kultury polskiej młodszym pokoleniom, a w dłuższej perspektywie umacniać polską tożsamość i przyczyniać się do podejmowania decyzji o powrocie naszych rodaków do kraju.
Ważnym aspektem kampanii jest promocja języka polskiego oraz promocja dwujęzyczności. W 3. edycji zwracamy się w szczególności do młodych rodziców oraz młodzieży szkolnej i studentów. Stoją oni przed ważnymi decyzjami związanymi z dalszą edukacją i wyborem ścieżki kariery. Wiedząc, jakie wyzwania stawia przed nimi współczesny rynek pracy, chcemy im pomóc i zachęcić do rozwijania umiejętności oraz pokonywania własnych barier i ograniczeń. Chcemy przekonać młodzież i ich rodziców, że nauka języka polskiego to nie tylko sentymentalna podróż po ojczyźnie przodków, ale i inwestycja w przyszłość, a co za tym idzie, większe szanse na znalezienie pracy w międzynarodowym środowisku czy dostanie się na dobre studia.
Tegoroczna edycja akcji #KtoTyJesteś skierowana jest, podobnie jak poprzednie, także do nauczycieli szkół polskich i placówek z językiem polskim działających za granicą. Przygotowując tegoroczną kampanię postanowiliśmy przygotować dla nich aktywności, dzięki którym będziemy mogli wesprzeć ich w przekazywaniu wiedzy o Polsce i korzyściach wynikających ze znajomości języka polskiego. Skupimy się na sztuce opowiadania i wykorzystaniu w codziennej pracy ogólnodostępnych narzędzi cyfrowych, które mogą znacznie urozmaicić zajęcia z młodzieżą.
Fundacja Pomoc Polakom na Wschodzie została powołana w 1992 roku jako strategiczna Fundacja Skarbu Państwa, podlegająca pod nadzór merytoryczny Ministerstwu Spraw Zagranicznych.
Główny cel działania Fundacji określono jako „niesienie pomocy i wspieranie Polaków zamieszkałych w krajach byłego ZSRS i byłego bloku komunistycznego w Europie Środkowej i Wschodniej”.
Do zadań fundacji należy:Projekt jest finansowany ze środków KPRM w ramach konkursu „Polonia i Polacy za Granicą 2021”.